الحلقة العاشرة
-----------------
هنا : أيه مالكوا أنتوا لسه هتتفاجئوا أناا هروح بقى أكل علشان هموت من الجووع يلا بااااى
منى : يالاهوى هنا ملقتش الا الشركة دى ده لو أحمد عرف هيبقى ليلة سوودة
محمد : أهدى بس وأوعى تقووللها حاجة هنكسر فرحتهااا وهتزعل أووى
منى : أوووف ربناا يستر
أحمد : أنا هنزل شووية وعايزك تخلصى الأوراق دى على بكرة
مروة : تمـام بكرة هتلقيهم على مكتب حضرتك
أحمد : ماشى يا مروة يلا مع السلامة
مروة : مع السلامة
ولسه خارج من المكتب
أحمد : أيه ده أنتى هناا من أمتى ؟
هنا : من عشر دقاايق كده كنت جايه أقول حاجة لمنى
أحمد : شكلك فرحانة ف خبر حلو ولا أيه
هنا : أااه أناا همووت من الفرحة
أحمد : بعد الشر بس هو أيه الى حصل شوقتينى
هنا : أنا أتقدمت لشركة وقبلونى فيها أنهاارده
أحمد : ألف مبرووك بس مين الشركة المحظوظة دى
هنا : شركة ........ للأستيراد والتصدير
أحمد : بجد أه ألف مبرووك
هنا وهى مبتسمة : الله يبارك فيك .. أناا همشى بقى أناا
أحمد : مرووحة البيت ؟
هنا : لاا هرووح أكل ميته من الجووع
أحمد : طب أستنى هااجى معاكى ونتغدى كمان سوا
هنا وهى مستغربة : أوووكى يلا
محمد : منى ألحقى أحمد نزل مع هناا من شوويةة
منى : ههههههههههههـ أوول ان دى نكته جديدة بس للعلم غتتةة
محمد : والله العظيم نزلوا مع بعض
منى : أسترر ياا رب .. أدعى معاااياا
محمد : اه حاضرر .. يااارب
هنا : أيه المطعمـ ده !!
أحمد : ماله ده افخم مطعم فى القاهرة وأكله هيعجبك أوى
هنا : بس أنا مش مرتاحة
أحمد : من ايه فى حاجة ضايقتك
هنا : لا أبدا بس مش مرتاحة يعنى أنا مش متعوودة أكل فى مطاعم زى دى فمش هرتاح وأنا باكل
أحمد : أاه طيب تعالى نروح أى مطعم تانى
هنا : أنا كده هضاايقك
أحمد : لا أبداا بس أنتى عارفة مطاعم ولا ندور مع بعض
هنا : لاا تعالى ندور مع بعض
بعد ساعة من التدوووووير
أحمد : يالااااهوى كل ده علشان نشووف مطعم حرام عليكى ياا شيخة
هنا : الله أيه رأيك فى الى هناك ده
أحمد : أنهى انا مش شاايف حاجة
هنا : الى هنااك الصغير ده
أحمد : ههههههههههههـ أنتى بتهزرى صح ده يتشاف بالميكرسكووب
هنا : ده بقى الى عايزة أكل فيه بيطل على البحر وهادى أووى وشكله مفيش ناس كمان فيه
أحمد : مهو أكيد مفيش ناس فيه السؤال الى محيرنى هو عاين الأكل فين
هنا : قووم بقى هنجرب الأكل وبعدين تقول رأيك
أحمد : ماشى يا ستى خلينا ماشيين وراكى لما نشووف
ف الشركةة :
منى : ده قافل موبايله
محمد : ممكن فصل شحن
منى : وممكن بردو عرف حكاية شغل هنا فى شركة يووسف
محمد : طب ما تتصلى كده على هنا
منى : ما أنا أتصلت نست الموبايل عند ماما
محمد : طب شووفى تعالى أوصلك وتشوفى أنتى هو هناك ولا لا علشان مروة قالتلى أنه هيمشى وأحتمال كبير يبقى فى البيت
منى : طيب ماشى بس أنت وراك حاجة
محمد : لا أناا فاااضى يلا أمشى قدامى بقى
منى : حااضر
أحمد : منظر تحفةة
هنا : أشكرنى بقى
أحمد : لماا أكل أوول وبعدين أبقى أشكرك بس أنتى عارفة لو الأكل طعمه وحش والله لأكون معلقك على أجدع باب
هنا : هههههههههههههههههه لا أن شااء الله هيبقى حلوو
أحمد : لما نشوووف بقى
هنا : مممممممـ بقولك أيه لسه بدرى لما الأكل ييجى تعالى نلعب لعبة
أحمد : تمام أنا جاهز بس لعبة أيه
هنا : مثلاا لعبة الصرااحة تسأل سؤال أجاوب عليه وأنا أسألك سؤال وأنت تجاوب عليه ولو مجاوبتش هقول عقااب ولازم تنفذه أتفقناا
أحمد : أتفقناا بس انا الى هبدأ
هنا : ماشى بس أسئله حلووة مش هايفة
أحمد : طب خلااص قولى أنتى أول سؤال
هنا : ممممـ أووكى " أنت ليه دايما حزين ومش بتضحك الا بالصدفةة وأنت يعنى شكلك دمك خفيف "
أحمد : فى حاجات كتير حصلتلى قضت على أبتسامتى وعليه أنا نفسى
هنا : طب ما تحاول ترجع أبتسامتك تانى بتبقى وسيم
أحمد : حاولت ومعرفتش يمكن علشان أنا مكلمتش مع حد
هنا : طيب ما أحنا فيها أهوو أحكيلى ووعد مش هقوول لحد
أحمد : بعدين بقى الأكل جه خلااص
هنا : أوووف بييجى فى وقت وحش
أحمد : هههههههههههههههههههههههه
منى : عربية أحمد مش هناا يعنى لسه مجاااش
محمد : طب ما تسألى كده الحارس يمكن عارف حاجة
منى : صح عم عبدو شووفت أحمد أنهاردة
عبدو : أخر مرة شووفته الصبح لما كان معاكى
منى : مممـ طيب شكرا يا عمو
عبدو : العفو يا بنتى
منى : شووفت لسه مجاااش
محمد : أنا والله مش عارف أنتى قلقانة ليه أحمد مش عيل ولو أنتى خايفة أن هو يجرح هنا تانى فمش هيحصل علشان هو الى رجعها على البيت أهدى بقى وترتينى
منى : ماااشى أناا هطلع أنام يمكن أرتاح شووية وشكرا تعبتك معاياا
محمد : متقليش كده ولا تعب ولا حاجة
منى : يلا سلاااامـ
محمد : منى بقولك أيه رأيك نتغدى بكرة بعد الشغل
منى : هقول لأحمد وبعدين أتصل أقولك
محمد : تمام تصبحى على خير
منى : وأنت من أهله
أحمد : يخربيت كده أكل يجنن
هنا : أاه فظييييييييييع أووى أنا أول مرة اكل كده
أحمد : لو عايزة أجبلك كمان من البتاع الغريب الى بتاكليه ده
هنا : ههههههههههههه لا مش عايزة
أحمد : طب لو خلصتى تعالى نتمشى شوية على البحر
هنا : بس أحنا أتأخرنا أووى خليها مرة جاية
أحمد : لا يلااا أحنا فيها أهوو هروح أدفع الحساب وأجيلك
هنا : ماشى أنا هروح التوليت وأجيلك
أحمد : تمام
فؤاد : يوووووووووسف يااا يوووسف
يوسف : فى أيه ياابنى بتعلى صوتك كده ليه
فؤاد : خلااص كسبناهاا الصفقة خلاااااص بقت بتاعتنا أحناا
يوسف بفرحة : كووويس أووى عايزك تجهز حفلةة تكسر الدنيا وخد وقتك فيهاا براحتك
فؤاد : ده أكيييييد أناا هروح بقى أفرح كل الى فى الشركة مبرووك يا كبير
يوسف : الله يبارك فيك
أحمد : تعالى نعد هناا
هنا : أوكى أنت عارف أنا نفسى فى أيه دلوقتى ؟
أحمد : أيه ؟
هنا : أنزل البحر وأعووومـ لبعييد
أحمد : تنزلى البحر فى الشتاا ياا هبلة
هنا : هههههههههه طب وأنت نفسك فى أيه حااالا
أحمد وهو بيقوم : حالا حالا يعنى
هنا : أه بس أنت وقفت ليه
أحمد وهو بيقلع التيشيرت
هنا : أنت بتعمل أيه ؟؟
أحمد : أناا نفسى حاالا أنزل المياا
هنا : ياا مجنوون تعالى هنا هتبرد الميا سااااقعةة ياا أحمممد
أحمد : خمسة وجاااااااى
هنا : أحمد أنت فين يالاهوى بيتريق عليه وبيقولى هبلة وطلع هو مستشفى مجانين بحالها
منى : يا ماماااا أحمد أتأخر أووى وكمان هناا الا يكنش زعقلها ولا ضربهاا يالاهوى
هبة : أسكتى وترتينى أن شاء الله مش هيحصل حاجة من دى أحمد أعقل من كده بكتييير
منى : أااه أوى أوى
هنا : أخيييرا طلعت أنت دلوقتى هتبرد خاالص وهيجيلك برد قعد هنا بقى لما أجبلك أى حاجة تدفيك
أحمد جرى وراها ومسك أيديها : أناا مش بردان قعدى بقى
هنا ووشها أحمر : لا أحنا هنمشى حالا علشان أتأخرت جداا وعايزة أنام ومصدعةة
أحمد : هههههههههههـ طيب ياا ستى يلا
هنا : خد التيشيرت بتاعك
أحمد : ااه صح أنا نسيته خالص
ولما ركبوا العربية
هناا : يااااااااه كان يوووم يجنن شكراا
أحمد : العفوو هتلاقى دلوقتى البيت مقلووب علينا أنا موبايلى فصل شحن
هنا : وأنا نسيت موبايلى مش مشكلة لما نرووح هنقلهم
أحمد : وصلنا
هنا : أخيييرا هموت من التعب
أحمد : متلبسيش كعب تانى
هنا : حرمت أخر مرة ألبسه ^^
أحمد خبط على الباب وفتحية فتحت الباب
ومنى لما سمعت صوت أحمد جرت
منى : كنتوووو فين !!! بقالكوا أكتر من 10 ساعااات بره
بقلم ندى مجدي