حاجات تهمك حاجات تهمك
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .. استغفر الله العظيم واتوب اليه .. لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين .. بسم الله ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله

آخر الأخبار

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .. استغفر الله العظيم واتوب اليه .. لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين .. بسم الله ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله
جاري التحميل ...

الحلقة العاشرة من قصة وما أجمل الحب ♥


الحلقة العاشرة
-----------------

هنا : أيه مالكوا أنتوا لسه هتتفاجئوا أناا هروح بقى أكل علشان هموت من الجووع يلا بااااى 
منى : يالاهوى هنا ملقتش الا الشركة دى ده لو أحمد عرف هيبقى ليلة سوودة 
محمد : أهدى بس وأوعى تقووللها حاجة هنكسر فرحتهااا وهتزعل أووى 
منى : أوووف ربناا يستر

أحمد : أنا هنزل شووية وعايزك تخلصى الأوراق دى على بكرة
مروة : تمـام بكرة هتلقيهم على مكتب حضرتك 
أحمد : ماشى يا مروة يلا مع السلامة
مروة : مع السلامة

ولسه خارج من المكتب
أحمد : أيه ده أنتى هناا من أمتى ؟
هنا : من عشر دقاايق كده كنت جايه أقول حاجة لمنى 
أحمد : شكلك فرحانة ف خبر حلو ولا أيه
هنا : أااه أناا همووت من الفرحة
أحمد : بعد الشر بس هو أيه الى حصل شوقتينى
هنا : أنا أتقدمت لشركة وقبلونى فيها أنهاارده
أحمد : ألف مبرووك بس مين الشركة المحظوظة دى
هنا : شركة ........ للأستيراد والتصدير 
أحمد : بجد أه ألف مبرووك
هنا وهى مبتسمة : الله يبارك فيك .. أناا همشى بقى أناا
أحمد : مرووحة البيت ؟
هنا : لاا هرووح أكل ميته من الجووع
أحمد : طب أستنى هااجى معاكى ونتغدى كمان سوا
هنا وهى مستغربة : أوووكى يلا

محمد : منى ألحقى أحمد نزل مع هناا من شوويةة
منى : ههههههههههههـ أوول ان دى نكته جديدة بس للعلم غتتةة
محمد : والله العظيم نزلوا مع بعض
منى : أسترر ياا رب .. أدعى معاااياا
محمد : اه حاضرر .. يااارب

هنا : أيه المطعمـ ده !!
أحمد : ماله ده افخم مطعم فى القاهرة وأكله هيعجبك أوى
هنا : بس أنا مش مرتاحة
أحمد : من ايه فى حاجة ضايقتك
هنا : لا أبدا بس مش مرتاحة يعنى أنا مش متعوودة أكل فى مطاعم زى دى فمش هرتاح وأنا باكل
أحمد : أاه طيب تعالى نروح أى مطعم تانى
هنا : أنا كده هضاايقك
أحمد : لا أبداا بس أنتى عارفة مطاعم ولا ندور مع بعض
هنا : لاا تعالى ندور مع بعض 

بعد ساعة من التدوووووير
أحمد : يالااااهوى كل ده علشان نشووف مطعم حرام عليكى ياا شيخة
هنا : الله أيه رأيك فى الى هناك ده
أحمد : أنهى انا مش شاايف حاجة
هنا : الى هنااك الصغير ده
أحمد : ههههههههههههـ أنتى بتهزرى صح ده يتشاف بالميكرسكووب
هنا : ده بقى الى عايزة أكل فيه بيطل على البحر وهادى أووى وشكله مفيش ناس كمان فيه 
أحمد : مهو أكيد مفيش ناس فيه السؤال الى محيرنى هو عاين الأكل فين
هنا : قووم بقى هنجرب الأكل وبعدين تقول رأيك
أحمد : ماشى يا ستى خلينا ماشيين وراكى لما نشووف

ف الشركةة :
منى : ده قافل موبايله
محمد : ممكن فصل شحن
منى : وممكن بردو عرف حكاية شغل هنا فى شركة يووسف
محمد : طب ما تتصلى كده على هنا
منى : ما أنا أتصلت نست الموبايل عند ماما
محمد : طب شووفى تعالى أوصلك وتشوفى أنتى هو هناك ولا لا علشان مروة قالتلى أنه هيمشى وأحتمال كبير يبقى فى البيت
منى : طيب ماشى بس أنت وراك حاجة
محمد : لا أناا فاااضى يلا أمشى قدامى بقى
منى : حااضر

أحمد : منظر تحفةة
هنا : أشكرنى بقى
أحمد : لماا أكل أوول وبعدين أبقى أشكرك بس أنتى عارفة لو الأكل طعمه وحش والله لأكون معلقك على أجدع باب
هنا : هههههههههههههههههه لا أن شااء الله هيبقى حلوو
أحمد : لما نشوووف بقى
هنا : مممممممـ بقولك أيه لسه بدرى لما الأكل ييجى تعالى نلعب لعبة
أحمد : تمام أنا جاهز بس لعبة أيه
هنا : مثلاا لعبة الصرااحة تسأل سؤال أجاوب عليه وأنا أسألك سؤال وأنت تجاوب عليه ولو مجاوبتش هقول عقااب ولازم تنفذه أتفقناا
أحمد : أتفقناا بس انا الى هبدأ
هنا : ماشى بس أسئله حلووة مش هايفة
أحمد : طب خلااص قولى أنتى أول سؤال 
هنا : ممممـ أووكى " أنت ليه دايما حزين ومش بتضحك الا بالصدفةة وأنت يعنى شكلك دمك خفيف "
أحمد : فى حاجات كتير حصلتلى قضت على أبتسامتى وعليه أنا نفسى
هنا : طب ما تحاول ترجع أبتسامتك تانى بتبقى وسيم 
أحمد : حاولت ومعرفتش يمكن علشان أنا مكلمتش مع حد
هنا : طيب ما أحنا فيها أهوو أحكيلى ووعد مش هقوول لحد
أحمد : بعدين بقى الأكل جه خلااص
هنا : أوووف بييجى فى وقت وحش 
أحمد : هههههههههههههههههههههههه 

منى : عربية أحمد مش هناا يعنى لسه مجاااش
محمد : طب ما تسألى كده الحارس يمكن عارف حاجة
منى : صح عم عبدو شووفت أحمد أنهاردة
عبدو : أخر مرة شووفته الصبح لما كان معاكى
منى : مممـ طيب شكرا يا عمو
عبدو : العفو يا بنتى
منى : شووفت لسه مجاااش
محمد : أنا والله مش عارف أنتى قلقانة ليه أحمد مش عيل ولو أنتى خايفة أن هو يجرح هنا تانى فمش هيحصل علشان هو الى رجعها على البيت أهدى بقى وترتينى
منى : ماااشى أناا هطلع أنام يمكن أرتاح شووية وشكرا تعبتك معاياا
محمد : متقليش كده ولا تعب ولا حاجة
منى : يلا سلاااامـ
محمد : منى بقولك أيه رأيك نتغدى بكرة بعد الشغل
منى : هقول لأحمد وبعدين أتصل أقولك 
محمد : تمام تصبحى على خير
منى : وأنت من أهله

أحمد : يخربيت كده أكل يجنن
هنا : أاه فظييييييييييع أووى أنا أول مرة اكل كده
أحمد : لو عايزة أجبلك كمان من البتاع الغريب الى بتاكليه ده
هنا : ههههههههههههه لا مش عايزة
أحمد : طب لو خلصتى تعالى نتمشى شوية على البحر
هنا : بس أحنا أتأخرنا أووى خليها مرة جاية
أحمد : لا يلااا أحنا فيها أهوو هروح أدفع الحساب وأجيلك
هنا : ماشى أنا هروح التوليت وأجيلك
أحمد : تمام

فؤاد : يوووووووووسف يااا يوووسف
يوسف : فى أيه ياابنى بتعلى صوتك كده ليه
فؤاد : خلااص كسبناهاا الصفقة خلاااااص بقت بتاعتنا أحناا
يوسف بفرحة : كووويس أووى عايزك تجهز حفلةة تكسر الدنيا وخد وقتك فيهاا براحتك
فؤاد : ده أكيييييد أناا هروح بقى أفرح كل الى فى الشركة مبرووك يا كبير
يوسف : الله يبارك فيك

أحمد : تعالى نعد هناا
هنا : أوكى أنت عارف أنا نفسى فى أيه دلوقتى ؟
أحمد : أيه ؟
هنا : أنزل البحر وأعووومـ لبعييد
أحمد : تنزلى البحر فى الشتاا ياا هبلة
هنا : هههههههههه طب وأنت نفسك فى أيه حااالا
أحمد وهو بيقوم : حالا حالا يعنى
هنا : أه بس أنت وقفت ليه
أحمد وهو بيقلع التيشيرت
هنا : أنت بتعمل أيه ؟؟
أحمد : أناا نفسى حاالا أنزل المياا
هنا : ياا مجنوون تعالى هنا هتبرد الميا سااااقعةة ياا أحمممد
أحمد : خمسة وجاااااااى
هنا : أحمد أنت فين يالاهوى بيتريق عليه وبيقولى هبلة وطلع هو مستشفى مجانين بحالها

منى : يا ماماااا أحمد أتأخر أووى وكمان هناا الا يكنش زعقلها ولا ضربهاا يالاهوى
هبة : أسكتى وترتينى أن شاء الله مش هيحصل حاجة من دى أحمد أعقل من كده بكتييير
منى : أااه أوى أوى

هنا : أخيييرا طلعت أنت دلوقتى هتبرد خاالص وهيجيلك برد قعد هنا بقى لما أجبلك أى حاجة تدفيك
أحمد جرى وراها ومسك أيديها : أناا مش بردان قعدى بقى
هنا ووشها أحمر : لا أحنا هنمشى حالا علشان أتأخرت جداا وعايزة أنام ومصدعةة
أحمد : هههههههههههـ طيب ياا ستى يلا
هنا : خد التيشيرت بتاعك
أحمد : ااه صح أنا نسيته خالص

ولما ركبوا العربية
هناا : يااااااااه كان يوووم يجنن شكراا
أحمد : العفوو هتلاقى دلوقتى البيت مقلووب علينا أنا موبايلى فصل شحن
هنا : وأنا نسيت موبايلى مش مشكلة لما نرووح هنقلهم
أحمد : وصلنا
هنا : أخيييرا هموت من التعب
أحمد : متلبسيش كعب تانى
هنا : حرمت أخر مرة ألبسه ^^

أحمد خبط على الباب وفتحية فتحت الباب
ومنى لما سمعت صوت أحمد جرت
منى : كنتوووو فين !!! بقالكوا أكتر من 10 ساعااات بره 



بقلم ندى مجدي

عن الكاتب

01

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

حاجات تهمك