الحلقة الثامنةة
------------------
هبة : ساترك يارب
منى : أن شااء الله خير أدخلى أنت يا ماما نامى وأرتااحى
هبة : أرتاااااح أيه البنت مش معاها فلووس ولا حاجة أكيد جعانة ومش عارفة تعمل أيه حبة عينى من جوه أنا السبب فى كل ده دلعى لأحمد هو الى خلاه بالطريقة دى
منى : ماما متحمليش نفسك الى حصل ربناا عايز ده يحصل وأكييد خير روحى أنت أرتاحى ولما يوصل أخبار هقولك يلاااا قومى
هبة : أناا هنام هنا ولو حصل حاجة حلوة أو وحشة صحينى علشان خاطرى يابنتى
منى : أن شااء الله خير مفيش حاجة هتحصل طبعاا يا ماما متخافيش (( أسترها ياارب ))
فلاش باااكـ
أحمد لما ركب العربية رن موبايله فرد
أحمد : ألو نعم يا عم مسعد
مسعد : ألحق ياابنى المخزن كله بقى فحـم
أحمد : مخزن مين ياا عم مسعد أنا مش فاهم حاجة
مسعد : مخزنك يابنى مرة واحدة شميت ريحت دخان فطلعت من الأوضة لقيته مولع أتصلت على الأسعاف وعملت واجبهاا بس يابنى مخبيش عليك البضاعة كلها بقت فحم أناا أسف يابنى
أحمد : متصلتش علييييييييييييه ليه وقولتلى لييييييييييه !!
مسعد : أنا أسف يابنى أنا قولت أتصل على الأسعاف أحسن
أحمد : طب مين الكلب الى عمل كده
مسعد : مشفتش حد والله تعالى بس ونبقى نكلم
أحمد بعد لما قفل : ااااااااااااااه ليه بيحصل معايااا كده أناا هجنن
وأوووووبا مرة وااحدة كان هيخبط بنت بتجرى فى الشارع
أحمد : أنا أسف يا أنسة فى حاجة حصلتلك
البنت : مهو كان هيحصل متفتح عينك شووية كنت هروح فيها
أحمد : أسف والله مكنتش أقصد
البنت : حصل خير
أحمد : طب أنا ممكن أوصلك أيدك شكلهاا أتفتحت
البنت : يالااااااهوى أتفتحت منييين دى أنا محستش بيهاا
أحمد : فيه زجاج على الأرض تعالى نروح فى أى مستشفى وبعدين أوصلك على بيتك
البنت : هههههههههه مستشفى أيه يا عم الحاج وصلنى على بيتى وأنا هصرف
أحمد وهو مستغرب : أووكى أتفضلى
وبعد ربع ساعه
أحمد : هو ده البيت
البنت : أيوه الى على اليمين ده
أحمد : أتفضلى وأسف على الى حصل
البنت : شووف علشان تطمن دى 9 حوادث تحصلى والحمدلله محصلش حاجة الا أيدى بس أتفتحت فتحة صغيرة
أحمد وهو مندهش : 9 !! وصغيرة طـ طيب مع السلامة والحمدلله على السلامة
البنت : الله يسلمك وشكرا على التوصيلة كنت هدقع 3 جنية على الفاضى
أحمد : لاا ولا يهمك باى
أحمد ركب العربية ونسى خالص حكاية المخزن وفضل يضحك على البنت وهو ساايق مرة واااحدة نزل من العربية وجرى زى المجنوون
أحمد : هناااااااااااا أستنى " ومسك ايديهاا "
هناا : أنت مجنووووون سيب أيدى
أحمد : أنا بردو الى مجنوون أنتى الى مجنونة وهبلة كمان لما شوفتينى جريتى ليه شوفتى عفريت
هنا بزعيق : يارتنى لو كنت شووفت عفريت يكون أرحم وأبعد عنى بقى وأنت لسه ماااسك أيدى ليييييه سيب أيدى
أحمد : لاااء مش ساايب أيد حد ويلا قداامى على البيت ماما ومنى قلقاانين عليكى يلاا
هنا : أنت متخلف عقلياا صح أجى مع ميين أنا مش معتبه البيت ده تاانى وأبقى شوف أزاى هتخدنى
أحمد : شووفى أناا دماغى وجعانى وورايا ميت حاجة هزفت أعملها فأمشى قداامى يلا ومن غير شوشرة
هنا : لا مش ماااشية وأمشى بعيد عنى يلاا
أحمد : أنا مش عايز أصرف تصرف ميعجبكيش
هنا : وده أسميه تهديد يعنى !!
أحمد : أممممممممم طيب مااشى ومسك أيديها جاامد
هنا : أاه أنت بتوجعنى أووى سيب أيدى
أحمد : لما تركبى العربية قدامى يلا
هنا : أووف
ولما ركبوا العربية بعد معــــــــــاناااه
أحمد : هروح مشواار وبعدين هنروح البيت أتفقنا
هنا : .....................
أحمد : السكووت علامة الرضاا يبقى أتفقنا
هنا : صبرنى يارب
مجهول رقم 1 : تعالى علشان تاخد فلووسك كلهاا الساعة 10 وفى نفس المكان
مجهول رقم 2 : علم وينفذ يا باشاا الساعة 10 بالتمام والكمال
هبة : أيه يا منى أنتى لسه صاحية ؟؟
منى : مجاليش نومـ قلقانة أوى وكمان أحمد لسه مرجعش البيت
هبة : أستر يارب أستنى أجيب التليفون وأتصل عليه
منى : لا خليكى خدى التليفون كلميه أناا عن نفسى مش عايزة أكلمه خالص
هبة بحزن : ماشى أتصلى عليه
أحمد : أكيد أنتى جعاانة هتلاقى ساندوتش ورا كليه
هنا : مليييش نفس
أحمد : بس كده مينفعـ " والموبايل رن " دى منى
أحمد : ألو
هبة : ألو يا أحمد أنت فين دلوقتى قلقتنى عليك يابنى
أحمد : متقلقيش يا ماما هروح مشوار وهااجى وكمان أطمنى أنا لقيت هنا وجاايين مع بعض أهو
هبة بفرحة : بجددد الحمد والشكر ليك يااارب
أحمد : أنا هقفل بقى يا ماما مع السلامةة
هبة : مع ألف سلامة
أحمد وهو بيبص لهنا : بردو مأكلتيش الساندوتش أنت عنيدة أوووى طب أاكله أناا
هنا : أناا مشفتش زيك فى عمره كله جايب البروود ده من مييين
أحمد : هههههههههههـ نحن نختلف عن الأخرون بردو
هنا : هيههيهيهيهيههيي
فى المخزن ..
مسعد : أيه يابنى التأخير ده تعالى بسرعة ( ومسكه من أيده )
أحمد : تعالى يا هنا متقفيش لوحدك الدنيا ظلمة هنا أووى
هنا وهى هتموت من الخووف : أنا هااجى بس علشان هزهق وأناا واقفة لوحدى مش أكتر
أحمد : طيب ماااشى
مسعد : شووف يابنى كل حاجة بقت عبارة عن فحم هنعمل أيه كده الصفقة هضيع عليك
هنا : يالاااااهوى ده كل حاجة أتحرقت طب مين السبب فالمهزلة دى
أحمد وهو فى سره : عملتهاا ياا يووسف ماشى
هنا : أحمددد أنا بكلمك
أحمد : تعالى نرووح دلوقتى أنا مصدع أوى
هنا : أوكى
أحمد : لو حصل جديد يا عمو مسعد بلغنى فى التليفون
مسعد : ماشى يابنى
وهما فى العربيةة ..
هنا : معلش كل حاجة هتتحل
أحمد : أيه كنتى بتقولى حاجة !!
هنا : بقولك هتتحل يعنى هتتحل متقلقش
أحمد : شكراا يا هنا
هنا : على أيه بس
أحمد : على وجودك جمبى بعد الى عملته فيكى أنا أسف أووى مكانش قصدى أنى أجـرحـ
هنا قاطعته : مش مشكلة أناا خلاص نسيييت المهم سووق بسرعة أنا همووت من الجووع
أحمد : الله صح أنا قولتلك كلى الساندوتش
هنا : هههههههههههههههههـ أكلته والله بس لسه جعاانة
أحمد : ههههههههههه قربنا أهوو نوصل أمسكى نفسك الا تاكلينى أنا كمان
فى البيت ..
أحمد وهو بيفتح الباااب
هنا : هشش برااحةة أكيد نايمين
أحمد : أنتى بتكلمى بصوت واطى كده ليه
هنا : وطى صووتك وأمشى على طراطيف صووابعك
أحمد : أهوو حلو كده
هنا : هههههههههه مش للدرجادى
أحمد : تعالى علشان تكلى وبعدين تطلعى تنامى
هنا : أااه أنا همووت من الجووع
أحمد : طب شووفى قعدى أنتى فى الرسبشن وأناا هجبلك الأكل
هنا : لا مش مشكلة
أحمد : خلينى أكفر عن ذنبى يلا باااى " وقفل الباب "
هنا : ههههههههههههه مااشى ماشى بس متتأخرش
وبعد ربع ساعة
أحمد : أخيييرا خلصت قومى يـ
وشاف هنا وهى نايمة على الكنبة فقرب منها وجاب كرسى
أحمد : أنا أسف أتاخرت عليكى بس أعمل أيه طب أصحيهاا ولا أسيبها أنا بقول أسيبها " ولسه كان هيمشى " مقدرش وفضل قاعد جمبها وهو مش عارف ليه مش قادر يسيبها وعقله شغال وبيقوله أنت قاعد ليه ما تقوم تشووف حالك وقلبه بيرد عليه ويقول : مش عايز أقوم حاسس أنى لو قومت هيحصلى حاجة أنا أول مرة أعرف أنها ملااك كده وبعدين أحمد رد عليهم هما الأتنين : أنا حمـــاار أوى أزاى أطلعها بالطريقة دى الصح الى لازم أعمله أنى أقوم أناامـ
ومرة واااااااااااااااااااحدة