حاجات تهمك حاجات تهمك
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .. استغفر الله العظيم واتوب اليه .. لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين .. بسم الله ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله

آخر الأخبار

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .. استغفر الله العظيم واتوب اليه .. لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين .. بسم الله ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله
جاري التحميل ...

الحلقة الخامسة عشر من قصة وما أجمل الحب ♥


الحلقة الخامسة عشر
---------------

فى المســاء :

أحمد : أنتى لسه مجهزتيش يا هنا ؟!
هنا : أجهز ليه ؟
أحمد : صح أنتى عندك حفلة تقريباا
هنا : يالااااااااهوى هى السااعة كامـ ؟؟ 
أحمد : سبعة وتلت قومى ألبسى هتلحقى أن شاء الله

وبعد نص ساعة
أحمد : ما تطلعى يا منى وتشوفى هنا خلصت ولا لسه هتتأخر كده
منى : أنا بااكل مش فاضية أستنى لما أخلص 
أحمد : مهو أنا لو أستنيت يبقى كده تكون الحفلة خلصت قووووومى يلا
منى : خلاص خلاص متزعقش قايمة أهو بس متاكلش حاجة
أحمد : أناا عندى مراارة واحدة بس أطلعى يلاااااااااااااا
منى : طيب طيب

ولسه طــالعةة
منى : يالاااااهوى أيه القمر ده

أحمد فضل واقف وتنـــح 

هبة : بسم الله ما شااء الله عسل ياا هنوونه
أحمد بردو واقف ومتنـــح  
هنا : يلا يا أحمد علشان منتأخرش
أحمد نفس الوقفة ومتحركش 

هنا : أحمـــدد يلااا
أحمد : هاا أه اه يلاا
هنا : أنت رايح فين هنا الحديقة من هناا
أحمد : أاه صح الباب أهو
هنا : قوول ولله 
ولما ركبوا العربيةة
أحمد : الفستــان حلو أووى 
هنا بزعل : الفستان بس الى حلو
أحمد بصلها : لا طبعاا والشوز كمـــآآن 
هنا بخنقةة : أااه ونسيت كمان الشنطةة
أحمد : سورى مشفتهااش بس جميلة بردو
هنا بصتله وسكتت وكان نفسها تولع فيه
أحمد : أتفضلى أجيلك بقى بعد ساعةة ولا أيه
هنا : لاا أنا هتأخر أكتر من ساعة لما أخلص هبقى أتصل عليك ســلامـ
أحمد : أاه تمــام سلام
هنا قفلت الباب جامد ومشت

ودخلت فى قاعة النــآآدى وكانت مندهشة من جمال ورقة القااعةة كانت جميلة بمعنى الكلمةة
فأخدت كرسى وقعدت

وفى حته تانية كانت عيوون بتراقب تحركات هنـاا
فؤاد : يخربيت كده البنت دى دمـــاار 
يوسف : أنهى بنت ؟؟
فؤاد : ياابنى الى هنــآكـ دى بت فظييعةة
يوسف : أاه البنت دى أنا أكلمت معاها الصبح بس نسيت أسمهاا
فؤاد بخبث : طب ما تروح تسألها علشان تفتكره 
يووسف : أاه يا سوسة خد ده
فؤاد : هات جوود لااك 
يوسف سابه وراح جاب كرسى وقعد جمب هنا
يوسف : أتقابلنا قبل كده صح ؟!
هنا : ااه فى مكتب حضرتك
يوسف : يوووووووه حضرتك بردو أنا أسمى يوسف يوسف بس
هنا بخنقة : ماشى
يوسف : ماشى يا أيه
هنا : يا يوووسف
يوسف : أعذرينى أنا نسيت أسمك خالص ممكن الجميل يقول أسمه أيه ؟؟
هنا : أسمــى هنـا
يوسف بتقةة : ممكن يا أنسه هنا ترقصى معايا على الأغنية دى أصل بحبها أوى ؟!
هنا : أناا أسفة مش بعرف أرقص 
يوسف : أعلمــك أناا حريف
هنا : لا شكراا مليش مزااج
يوسف : ماشى أنا هروح أجيب حاجة أشربها أجبلك معايا حاجة ؟
هنا : لا ملووش لزومـ شكراا
يوسف : لا أزااى القمر عايز أيه يشربه ؟
هنا : عصير برتقان لو سمحت
يوسف : ثانية واحدة بس وأجى
هنا : براحتك
هنا فى سرها : دمـــك يلطش 

فى فيلآ أحمد :

منى : شووف أنت تعال بأى تيشيرت لونه أحمر 
محمد : أحمــر !!! طب لييه
منى : أحمد بيحب اللون ده فلو موافقش عليك يمكن يوافق علشان أنت لابس لون أحمر 
محمد : ياا سلااام تصدقى أنتى هبلة ومش هيواافق ليه يا عبيطة
منى : مش عاارفةة بقى أناا قلقاانةة أوى من الحكايةة دى 
محمد : ياا بت متخافيش أحناا بنحب بعض ومعملناش حاجة غلط وأنا جاي أتقدملك يبقى تقلقى ليه ده أنت مفرووض دلوقتى تشربى شربات مقدما يعنى 
منى : هههههههههههههههـ ربناا يخليك يا حبيبى وهخلى دلوقتى فتحية تجبلى شرباات أشربوا كلوا
محمد : قولتى أيه ؟؟
منى : هخلى فتحية تجبلى شربات وأشربه كله 
محمد : لا الى قبليهاا !
منى لما فهمته : ضحكت وقولت ربنا يخليك 
محمد : أنا أتقفلت أقفلى يلاا
منى : ههههههههههـ أشووفك بكرة باااى
محمد : باااى يا روحى
بعد لما خلصت منى المكالمة دخل أحمد الأوضة

أحمد : بقولك أيه يا منى هى هنا أتصلت عليكى ؟!
منى : وهى تتصل ليه فى حاجة حصلت
أحمد : لاا كنت بسأل يعنى علشان اروح أخدها
منى : لا متصلتش ممكن حبت الحفلةة فعلشان كده متصلتش
أحمد بضيق : أنا هرووح أخدهاا
منى : طب ليه أستنى لما تتصل
أحمد مسبهاش تكلم وقفل باب الأوضة وراح ركب عربيته
منى : هوو أحمد متعصب كده ليه الحمدلله أنى قولت لمحمد ييجى بكره 

فى فيلا تانية خالص
محمد : ألو يا خالى أزيك ؟
عمرو : أيه ده أفتكرت أنك عندك خااال
محمد : معلش أناا عارف أنى مأثر بس كنت بجهز ليك مفاجأة
عمرو : مفاجأة أيه ياا خوفى الا تكون عملت مصيبةة
محمد : مصيبة أيه بس أناا أعترفت لمنى بكل الى فى قلبى وهى كمان أعترفت وهروح أكلم مع أخوها بكرة أن شاء الله 
عمرو : ألف ألف مبرووك عايزنى أجى معااك بكرة ؟
محمد : لا يا خالى خليهاا بعدين علشان أنا هكلم مع أخوها بكرة بس ولو وافق هنروح أنا وأنت تانى
عمرو : الى تحبه ياابنى وألف مبرووك ياا حبيبى 
محمد : الله يباركـ فيك 

يوسف : مالك يا هنا تعبانة ولا أيه ؟
هنا : صدعت أووى من صوت الأغانى أناا هخرج بره شوية
يوسف : طب أستنى هاجى معاكى أنا كمان زهقت من القعده هنا 
هنا : أهاا أووكى

وبعد لما خرجوا وأتمشواا شوية
يوسف : وأنتى بقى هترجعى تانى ولا هتستقرى هنا ؟
هنا : لا هستقر هنـآآ 
يوسف : يعنى أنتى عايشة لواحدك مش خايفة ؟!!
هنا : لا مين قال أن قاعدة لوحدى أنا قاعدة مع عيلتى التانيةة وأحسن من عيلتى كمان 
يوسف : أهاا ربنا يخليكوا لبعض
هنا وهى بطلع الموبايل : ويخليـــك
يوسف : هو أنت عايزة تروحى ولا أيه
هنا : أاه وشكرا أنك قعدت معايا كنت فااكرة انى هعد لوحدى
يوسف : أى خدمةة بس ممكن أوصلك أناا للبيت أنا فااضى والصراحة عايز أى حجة علشان أمشى من الحفلةة ومفيش حجة أحسن من دى 
هنا : لا مش مشكلةة أنا متفقة مع حد ييجى يوصلنى
يوسف : مش مشكلةة ولما تروحى أتصلى عليه وقوليله أنك روحتى :D
هنا : أهاا أووكى وشكرا :)
يوسف : العفوو

ولسه رايحين عند العربيةة
لقوا نور عربية جاى نحيتهم فهنا قفلت عيونها ولما فتحتها لقت أحمد فى العربية ونازل بعصبيةة :/
هنا : أاه أنت جيت ؟
يوسف : أنت عارفاااه ؟؟
هنا : هو أنت عارفه ؟؟
أحمد : أنتوا بتعملوا أيه هناا ؟؟
يوسف : أحنا بردو أنت الى بتعمل أيه هنا جاى تحتفل بخساارتك ف حفلتى
أحمد : خساارتى بردو !! بضحكنى وأنا مش عايز أضحك :3
يوسف : شكلك أتجننت ولا بتستهبل :/
أحمد لسه جاى يرد
هنا : أستنـــوا كده أنتوا عارفين بعض !!
يوسف وهو بيبص لأحمد : وأنت أزاى تعرفى الأشكال دى ؟
أحمد : هههههههههههههههـ الأشكال دى عرفتك قمتك كوويس أه وقبل ما أنسى أنا مجهزلك مفاجأة بكرة يمكن لما تعرفها يحصلك حاجة فأعمل احتياطاتك ... يلا يا هنــاا
يوسف : هنا أناا هروحها روح أنت مستغنيين عن خدمااتك :/
أحمد بعصبية : أناا مش عايز مودى يبووظ علشاانك انت فأبعد عن وشى الا والله هوريك خدماتى كويس -_-
هناا : فى أييييييييه أنتوا بتشاكلوا ليه دلوووقتى أهدووا بقى أحنا فى الشارع
أحمد مسك أيد هنا وشدها جااامد وركبها العربية من غير ولا كلمةة :/
وهما راكبين العربية

هنا بزعيييق : أنت أزااااااى تشدنى كده أنت مين أصلاا علشان تعمل كده أو تمسك أيدى أساسااا :/
أحمد : هناا أناا العفاريت دلوقتى بتتنطت فى وشى مش عاايز كلمة ذيااادة مفهوومـ :/
هنا : بس أناا مش سااكته أنت أزااى تزعق للمدير بتاعى كده وكمان قدامى وتهدده :/
أحمد بزعيق : قوووووولتك أسكتى أنتى مش فاهمة أى حاجة
هنا : الى أنا فهمـــاه أن دى قلةة زووق مينفعش تعمل كده وكمــان خفف من سرعة العربيةة أحنا كده هنعمل حادثةة
أحمد وهو بيتجاهل كلامها : كنتوا بتعملوا أيه مع بعض بــره ؟
هنا : بنعمل أيه فى أيه مش فهمى :/
أحمد بسخرية : هى الحفلة أتنقلت وبقت بره ولا هو عامل الحفلة دى ليكوا أنتوا الأتنين بس -_-
هنا : أنت شكلك مش وااعى أنت بتقوول أيه شووف أنا مش عارفة أنت عرفت يوسف أزاى بس ياريت متعملش كده تانى :/
أحمد : أنت مش هتقوليلى أعمل أيه أو معملش أيه -_-
هنا : لو حاجة تخصنى فلازم أقول تعمل أيه
أحمد : طيب ماشى أنا هقولك بقى فى حاجة تخصنى صح أحنا متفقين أن أنتى لو عايزة تروحى أبقى أتصلى عليه ليه ركبتى مع الزفت ده :/
هنا : أوولا أنا مركبتش معاه ثانيا أنا كنت مش عايزاك تتعب وتنزل وثالتآ هو ليه أسم -_-
أحمد : طيب مااشى أعرفى بقى أن يوسف ده أنسان مش محترم فياريت تبعدى عنه ويبقى بالنسبالك مدير وبس وياريت تخففى تعاملك معاه :/
هنا : طيب مهو بالنسبالى مدير وبس وكمان هو محترمـ أنا مشوفتش منه أى غلط علشان أخفف تعاملى معاه :/
أحمد وقف العربية مرة وااحدة

أحمد : أنزلى من العربية
هنا : نعمـ !! o.O
أحمد : تعالى نعد هناك ونكلم مش عارفة أكلم هنا :/
هنا : مفيش حاجة أصلا نكلم فيهاا وياريت توصلنى البيت بسرعةة :/
أحمد بعصبيه : برااااااااحتك -_-





بقلم ندى مجدي

عن الكاتب

01

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

حاجات تهمك