حاجات تهمك حاجات تهمك
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .. استغفر الله العظيم واتوب اليه .. لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين .. بسم الله ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله

آخر الأخبار

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .. استغفر الله العظيم واتوب اليه .. لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين .. بسم الله ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله
جاري التحميل ...

الحلقة الثامنة عشر والأخيرة من قصة وما أجمل الحب ♥

 


الحلقةة الثامنة عشر " الحلقةة الأخيرة "
--------------------------------------

هبة : يعنى أنت تخرج من أوضتك لما أدخل أناا أنــاامـ
أحمد : كنت عايز أنزل أكل .. المهم منى جت ولا لا ؟!
هبة : ياااااه من زمان بقالها ساعتين أهى ودخلت تنامـ علشان تعبت شوويةة
أحمد : طيب وأنتى كمان ادخلى أرتاحى وأنا بعد شوويةة هروح أنامـ 
هبةة : ماشى يا حبيبى تصبح على خيير 
أحمد : وأنتى من أهلوو

وبعد شوويةة لما أكل عمل شاى وقعد قدام اللاب ومرة واحدة سمع حد بيفتح الباب ..

أحمد : أفتكرتك ناايمةة طلعتى لسه جايه دلوقتى
هنا : معلش مش هتأخر كده تانى 
أحمد : لا براحتك أنا مليش حكمـ عليكى بعد أذنك هدخل أناامـ
هنا : أحمـــد أناا عملت أيه بقى دلوقتى علشان تضاايق منى كده
أحمد سابها تكلم نفسها ومشى
هنا بصووت عالى : مش هسيبك لما تكلمنى هنــاا أناا زهقت من حركاتك دى حاسه أنى بعمل جريمةة
أحمد : خلااص خلصتى أطلع بقى
هنا : لاا لما تجاوبنى أووول وبعدين تطلع براحتك
أحمد : طيب مااشى الساعةة كام دلوقتى
هنا : 1 ونص
أحمد : وأنت راجعةة أمتى !!
هنا : من خمس دقاايق
احمد : وكنتى مع يووسف طول الوقت ده عايزاانى أيه قعد مبسووط وأعملك فرح بالمرة 
هنا قالت بسرعةة : أووولا أنا مكنتش مع يوسف طول الوقت ده هو وصلنى هنا 10 ونص بس أناا رحت البحر ولوحدى
أحمد : ياا ســـلااامـ طيب ماشى فى حاجةة تانية عايزة تقوليهاا ؟
هنا بقلق : اااه بس مينفعش هنا ممكن نكلم فى الحديقةة شوية لو معندكش مانع 
أحمد : ماااشى

ولما وصلوا الحديقةة :
أحمد : خيـــر !!
هنا : شوف أنا هقولك حاجةة حصلت أنهارده لما كنت مع يوسف هو قالى أنه عايز يتقدملى وأنـ
أحمد بلا مبالاه : ألف مبروووكـ أنا هقومـ بقى
هنـا : أستنـى أنا لسه مخلصتش كلامى
أحمد بعصبيةة : طب أنتى بتقوليلى الكلام ده ليه ليه !!
هنا : علشان أنت كان معاك حق فى الأول وكمان أنا مضاايقة أوى ومش عارفة أعمل أيه
أحمد : شووفى يا هنا يوسف ممكن بيعاملنى أنا وحش بس يمكن هو بيحبك بجد فلو عايزة توافقى وافقى ألف مبرووك مقدمآآ
هنا : بس أنا مش عايزة أووافق 
أحمد : طـــب لييييه
هنا بتوتر : علشان أنا مش عايزة أسمع الكلام ده منه
أحمد بشك : أمال عايزة تسمعيه من مين !!
هنا بعصبية : من كتر الرجاله الى عرفاها بتسألنى مين هوو  أنا هطلع يا أحمد مع السلامةة

أحمد وقف لما فهم شووية من كلامها وفضل يكلم نفسه
أحمد : هى قصدها على مين يمكن عرفت حد من الشركةة وأعجبت بيه بس هى مقلتش أسماء رجاله خالص ليناا

هنا وهى داخلةة المطبخ وعلى أخرها
هنا : لو وااحد فى تانية أبتدائى وقولتله الكلام ده هيفهمـ أستغفر الله
وشربت هنا المايه ولسه طالعةة على أوضتها لقت أحمد قاعد على السلمـ

أحمد : أنا عايز أعرف مين ده ؟؟
هنا : وأنت مــاالك أصلا !!
أحمد : صح أناا زى أخووكى بالضبط لازمـ أعرف هو مين 
هنا : أنا أولا معنديش أخوات ولاد وثانيا أنا مش بعتبرك أخ
أحمد : أمال بتعتبرينى أيه ؟؟
هنا بأرتباكـ : أناا عايزة أطلع الأوضة يلا تصبح على خير
أحمد : مش هتعدى لما أخلص كلامى خالص
هنا : أتفضــل عايز تقول أيه
أحمد : ألا تكونشى بتحبى محمد وزعلتى لما خطب منى 
هنا بزعيق : أنت عاارف ياا محمد لو ممشتش من قداامى دلوقتى والله لأضربك ابعد عنى بقى
أحمد : محمد مين أنا أحمد !!
هنا : يوووه أبعد عنى بقى
أحمد ونزل على ركبتهـ

هنا : أنت بتعمل أيه قاعد على الأرض كده ليه !! 
أحمد : أناا أسف ضايقتك فى حاجةة بس أنا مش هقدر أستحمل بقى
هنا بفرحة : قوولى أيه الى مضايقك 
أحمد : جعان وعايزك تعمليلى أكل
هنا وهى على أخرها : لا والله رووح أعمل لنفسك
أحمد : أستنى أنا بهزر والله .. يا هناا
هنـاا بضيق : ياا نعمـ 
أحمد : أوعى تكونى قصدك عليه
هنا : .............
أحمد : يعنى مش عارفة تقولى الكلام ده من زمان 
هنا : ياا سلامـ مينفعش أصلا البنت تقول الكلامـ ده مفرووض الولد هو الى يقول بس أنا الى قوولت وأنت فضلت ساكت وفوق كل ده عملت نفسك مش فاهمـ حاجة
أحمد : ههههههههههههه هش هتفضحينا صوتك عالى
هنا : يعنى هو أنا بقول حاجةة غلط ده الصح مشفتش منى ومحمد هو الى بدأ مش هى 
أحمد : يعنى عايزانى أقولك أيه دلوقتى
هنا بقلق : بتحبنى ولا لا ؟
أحمد مسك ايديها وقربها لقلبه
أحمد : ده الى بيحبك بس أنا بعشقك وقلبى ده كان بيتقطع أنهارده علشان خرجتى أتعشيتى معاه أنهارده
هنا : مهو أنت لو قولتلى متتعشيش معاه كنت مش هتعشى 
أحمد : طب لو قولتلك سيبى الشغل هتسيبى الشغل !!
هنا : طب هو ماله ومال شغلى هو أه المدير بس هو فى مكتب وأنا فى مكتب تانى خالص ده حتى مش فى نفس الدور
أحمد : حتى لو كده أنا هبقى مضاايق ومتعصب وكل تفكيرى أنه معاكى فى شركةة واحدة وممكن يشوفك حتى لو ثانيةة واحدة .. أهم حاجةة دلوقتى أن أحنا ندخل ننـــآآمـ علشان هنصحى بدرى أاه وهنكمل كلامنا بعدين 
هنا : أووكى يلا تصبح على خير 
أحمد بفرحة : بس بقولك ايه أبقى سلميلى على هنا وقوليلها أن أحمد بيحبهاا
هنا : ههههههههههههههههـ وهى كمان بتقولى أنها بتحبك 
أحمد : ههههههههههههههههههه

فؤاد : أيه ياا عم كل التأخير ده صح احنا كنا متفقين هنتقابل السااعةة 10
يوسف : كنت مع هنــآآ
فؤاد بأستغراب : وكنت معاها ليه !!
يوسف : بلعب لعبتى أنا شاككـ أن أحمد بيحبهاا طريقته كانت غريبة أخر مرة شوفته وهو شافتى مع هنا فقولت لهنا أنى معجب بيهاا وأكيد الكلام ده هيوصل لأحمد ولو هنا وافقت فهتبقى ضاربةة قاضيةة لأحمد وهعرف أنتقمـ كويس منه
فؤاد : يخربيت دمااغك دى يااعمـ بس أنت متأكد انها هتواافق :O
يوسف بثقةة : أه أكييد أناا شاب غنى ووسيمـ وفى نظرها حنين وطيب فليه متقبلنيش
فؤاد : يلاا ألف مبرووكـ مقدما :D

فى الصباح الباكر :
هبة : فتحيةة روحى أندهى على أحمد ومنى
هنا : منى بتكلم بس محمد ونازله
هبة : طيب روحى أندهى ع أحمد وقوليله ييجى ياكل
فتحيةة : أحمد نزل من بدرى يجرى شوويةة ^_^
هبة : أيه الرووح الرياضيةة الى فيه دى أنهارده :/
أحمد : صبــآآح الخير يا حلوووين ^_^
هبة : صباح النور تعالى كل يلااا
أحمد : أهاا أوكى أمال فين منى !! :D
هنا : بتكلم فى التليفون وهتنزل
أحمد : أهى نزلت ^_^
منى : معلش على التأخير
وقعدوا يــاكلوا

منى : عرفتـــوا الأخبار الجديدة
هبةة : خيـــر ياا مصيبةة
منى : أول خبر أن محمد قالى هيأجل الجواز كمان سنتين ومحدش يعارض علشان ده خير لينا أحنا الأتنين :/
أحمد : طب ليه عايز يأجل الجواز المدة دى كلهاا :/ !!
منى : عايز يعمل شركةة خاصة بيه قبل ما نتجوز ^_^
أحمد : طب ليه قبل الجوااز ما يعملها بعد الجواز
منى : مش عاارفة والله بس أنا موافقةة على قراره أنتوا أيه بقى ؟!
أحمد : أنا موافق بس بشرط تكتبوا الكتاب بعد 4 أو 5 شهور !!
منى : تمــاام هقوله وهو اكيد هيواافق ^_^
أحمد : والخبر التانى بقى أشجينـــى :D
منى : هنا هتستقيل أنهارده من الشغل لأسباب مش عرفاها بس أكيد هعرفها " وغمزت لهنآ " :D
أحمد بفرحة : بجددددددددد الكلام ده حقيقى يا هنا :O
هنا : أااه أنا قولت أن أحنا بنسيب ماما كتير فعلشان كده هسيب الشغل ^_^
هبة : لا يا حبيبتى عادى أنا أخده أنى أقعد لوحدى خليكى فى شغلك :)
أحمد : لا يا ماما مينفعش أنتى لازم حد يعد معاكى ولا أيه !!!
هبة : ما فتحية قاعدة معاياا مش مشكلةة ^_^
أحمد : يعنى أقصد لو فتحية سابتك ومشت مثلا يعنى لازم يبقى فى حد معاكى ويراعيكى فكرة حلووة يا هنا أنا هرووح بقى أغير وهنزل ومتقوليش حاجة يا مامااا فكرت هنا حلوة جداا ولازم كلناا نوافق عليها علشان هى قررت خلاص ^_^
هنا وهى فهمااه : هههههههههههههههههههههه
منى : ماما هو أحمد أتهبل ولا أنا بيتهيألى !! :/
هبة : أاه والله يا بنتى :/

فى الشركةة :
يوسف : قعد يا فؤاد هنا دااخلةة ^_^
فؤاد : لو عاوزنى أخرج عاادى ;)
يوسف : لاا خليك
يوسف : أتفضلى يا هنا
هنا : صباح الخير
يوسف : صباح النور .. خير !! ^_^
هنا : أنت قولتلى أمبارح أنك مستنى ردى على الى أكلمنا فى أمبارح :/
يوسف : أاه ياريت تقوليلى ردك ولو وافقنى فهيبقى شرف كبير ليه ^_^
هنا : أنا أسفةة أنا مش موافقة على عرضك وياريت متزعلش وكنت بردو جايه أقدمـ أستقالتى وياريت متضايقش منى وياريت توقعها وتبعتها مع عمو عبدو مع السلامةة :)

ولما خرجت هنا
فؤاد : ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مش قااادر بجد همووت هههههههههههههههههههههههههه الى يسمعك أمبارح وأنت بتقول أكيد هتوافق فلسعتك ههههههههههه
يووسف : أخــــــــرس بقى -_-
فؤاد : هههههههههههههههههـ شكلك وحش أووى :D

بعد لمـا هنا عرفت أن يوسف مضى على أستقالتها أرتاحت وأتصلت على أحمد تقوله وبعد لما قفل معاها أتصل على مامته وأخته ومحمد علشان ييجوا الساعةة 9 فى فيلته علشان يقولهمـ على أمر مهم وأكييد على موضوعه هو وهناا ^_^
وبعد لما قالهم أتفقوا على ميعاد الخطــوبةة وأتخطبوا وكان كل يومـ بيتعرفوا على بعض أكترر وأحمد أتغير 360 درجةة وكل ده بسبب هنـاا ^_^

يوم الفــرح ^_^

أحمد : زعلانةة كده ليه :(
هنا : الفرح خلــص بسرعةة أووى :'(
أحمد : ياا شيخة خضتينى نبقى نعمل فرح تاانى ولا تزعلى :*
هنا : يا سلامـ حتى لو عملنااه مش هتبقى بفرحةة الناس أنهارده :(
أحمد : طيب متزعليش بقى ويلا أنزلى بقى وصلنا ^_^
هنا : أنت أخدنى فيييييين دى صحراا يا أحمد :O
أحمد : هههههههههههههههـ أنزلى بس :D
هنا : لاا أناا خايفة الا يطلعلنا حد
أحمد : يلاا ياا هبلةة متخفيش أناا معاكى :D

وبعد لما نــزلوا
هنا : اوعى تقول أن أحنا هنعد هنا :/
أحمد : أه فى البيت ده تعالى بس هيعجبك والله ^_^
هنا : شكلك هتجبلى سكته قلبيةة -_-
أحمد : طب تعالى نتفق أتفـــآآق لو معجبكيش أضربينى ^_^
هنا : ماااااااااشى
أحمد : يلا بينــاا
هنا : أنت مش نااسى حاجةة :/
أحمد : فى العربيةة يعنى ؟؟
هنا : لااا -_-
أحمد : أماال ؟!!
هنا : انت مشلتنيش فى الفرح علشان كده لازمـ تشيلنى دلوقتى ^_^
أحمد : هاهاههاهاا ليه يعنى مش عارفةة تمشى :/
هنا : يلاا بقى
أحمد : لا مش شاايل حد هو أنا قادر أشيل نفسى علشان أشيلك أنتى كمان -_-
هنا : لااا والله من أولها كده طب أنا مش مااشيةة شبر واحد لما تشلنى هييه بقى :/
أحمد : متعنديش يا هنا وقومى
هنا : لا مش قاايمةة لما تقولى هتشلنى :3
أحمد : صبرنى ياارب قوومى وأنا أشيلك -_-
هنا : هييييييييييييه بس حاسب الا توقعنى ^_6
أحمد : ههههههههههههههـ لا متخاافيش
وأخيييرا وبعد معاناه شلهاا

هنا : بس بقولك أيه هو هناك فى أكل علشان أنا جعاانةة ^_^
أحمد : أسكتى ومتجبيش سيرة الأكل أنتى تقيلةة اووى أنا أيدى أكسرت
هنا : شيلنى وأنت ســاكت :/
أحمد : حــاضر أهو سكت خلااص :D

وأخيييييرا القصة خلصت لحد هنااا ^_^
بس عايزة اقولكـوا حاجةة بسيطةة كده لو أى حد منكـوا خسر حد كان مهمـ فى حياته ميزعلش يقول بس الله يرحمه علشان أكيد ده خير من عند ربنــآآ أو أى حاجة حصلتلك فى حياتك وضايقتك أوى أوعى تضايق نفسك بالعكس خليك صاابر لأن ربناا هيبقى مخبيلك حاجة هتفرحكـ بس بيختبر صبركـ الأول

أتمنــى تكوون القصةة عجبتكـوا ^_^



بقلم ندى مجدي

عن الكاتب

01

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

حاجات تهمك