حاجات تهمك حاجات تهمك
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .. استغفر الله العظيم واتوب اليه .. لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين .. بسم الله ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله

آخر الأخبار

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم .. استغفر الله العظيم واتوب اليه .. لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين .. بسم الله ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله
جاري التحميل ...

الحلقة الرابعة عشر من قصة وما أجمل الحب ♥


الحلقة الرابعة عشر
--------------
هبةة : يعنى الأستـايلات حلوة يا فتحية 
فتحية : حلوة بس دى تجنن تسلم أيدك يااست الكل ياارب تفضلوا كده علطول مبسووطين وفرحانين 
هبة : أميـــن يا فتحيه أمين تعالى بقى نضبطهمـ فى الدولاب بتاع منى وكمان هنا 
فتحية : خلاص أرتــاحى أنتى وأنا هضبط
هبة : لا أنا هعمل معااكى وبعدين نشرب قهووة
فتحية : وهعملهــالك بالضبط زى بتاعه الصبح 
هبة : ربنا ميحرمنااش منك يا فتحية

أحمد ( قلبه بيدق جامد ) وبهيستريه : متسبنييش ياا هنا والله أمووت متسبنييش
وهنـا بتفتح عيونها لقتها فى حضن أحمد : أحمد أناا كويسة أهدى يا أحمـــدد أناا أهوو محصليش حاجة عدت على خير
أحمد بيعيط : متسبنيـــش مش عايزة أخســركـ 
هنـا : حاضر أنا معاك أهو ومش هسيبك أهدى بقى وقوم من على الأرض يلا
أحمد : مش هقدر أمشى
هنا وهى بتبص حواليها : طب قووم فيه كافى شوب هناك أهو قوم وأنا هسندك تعد هناك شووية
أحمد : طــيب
فلااش بــااكـ بقى
هنا كانت مااشية عادى فى الشارع ومرة واحدة بصت جمبها لقت عربية جاية بسرعة غمضت عيوونهــاا ووقفت مقدرتش تتحرك
أحمد : هنـــــــــــــــــــــــاااااااااااااااااااااااااا 
مسك أيديهاا جاامـد وشدهــاا هنـا فتحت عيونها بخووف لقتها فى حضن أحمد وسامعه أحمد بيصرح ودمووعه بتنزل

بعد لما قعدوا وطلبت كبايتين ليموون
هنا : أهدى خلااص حصــل خير
أحمد : بعد كده لما تعدى الطريق بصى جمبك الا متعديش خااالص 
هنـا : حااضر أنا أسفه مش هعملهاا تانى
أحمد : أنتى أيدك بتترعش !!
هنا : ما أنت أيدك بتترعش 
أحمد : أناا خوفت الا العربية المتخلفة دى تخبطك
هنا : طيب أنا الى كنت هتخبط على فكرة 
أحمد : حصل خيير
هنا : يالاااااااهوى منى
أحمد : أوووف أنا موبايلى فين الا يكونش وقع بره
هنا : أحمد موبايلك قداامك 
أحمد : ههههههههـ ااه صح شكراا
هنا : العفوو
أحمد : ألوو يا منى
منى : فى أيه يا أحمد عايز أيه
أحمد : أنت صوتك نايم كده ليه
منى : ما أنتو لما أتأخرتوا ركبت تــاكسى وروحت مليش خلق ليكـوا أناا ودلوقتى أنت صحتنى من النـومـ أقفل بقى 
أحمد : هههههههههههـ طيب مااشى تصبحى على خير 
أحمد : أووبس قفلت التليفوون فى وشى 
هنا : ههههههههههههههههـ هى رووحت ولا أيه
أحمد : أااه وكانت ناايمة
هنا : أحنا بردو أتأخرناا عليها
أحمد : الساعة 2 يا هنا دلوقتى
هنا : ياا خرااابى قومـ يلاا 
أحمد : طب والليمون !!
هنا : هبقى أعملهووولك قوومـ يلااا
أحمد : هههههههههههه طيب يلااا

هبة : العيــال أتأخروا أووى والبت منى قاافله عليها ومش عارفة أفهم حاجة
فتحية : أهم جمـ فى حد بيخبط هرووح أفتح 
هبة : أستــر ياارب
أحمد : مسااء الخير
هبة : فين الخيــر ده أتأخرتوا كده ليه أنا قلقت أووى 
أحمد : معلش يا ست الكل محسنااش بالوقت
هنا : أنا أسفة يا مامتى
هبة : أنتوا أشتريتوا حاجة ولا أيه
هنا : اه أحمد أشترالى شوز تحبى تشوفيه
هبة : أه طبعا
هنا : أهو أيه رأيــك
هبة : يا ســلام دى جميل أوى تلبسيه فى الهنا يا حبيبتى 
هنا : تسلمى أنا هروح بقى أنام علشان ورايا شغل تصبحوا على خير
أحمد : وأناا كمان تصبحى على خير يا ماما
هبة : وأنت من أهله 

فى الصبـــااح :
فؤاد : فين يووسف
ميسا : بياخد شور مستر فؤاد 
فؤاد : طيب أستعجليه وخدى بدلته حطهاالوا فى الأوضة
ميسـا : خاضر مستر فؤاد
فؤاد : ولا أقولك هاااتى البدله هستنااه أنا فى الأوضة
ميسا : أتفضل بعد أذنك
فؤاد : أذنك معاكى يا عسل أنتى

منى : عرفتى هتلبسى أيه فى الحفلة
هنا : أااه ضبط الحمدلله
أحمد : من الحق يا هنا هو أنتى هتروحى أمتى
هنا : مكتوب فى الدعوة الساعة 8 أبقى هناك
أحمد : طيب هبقى أوصلك 
هنا : طب مينفعش حد منكوا ييجى معايا أنا هبقى لوحدى حتى الناس الى صحبتهم مش جايين 
أحمد : مينفعش نييجى والله يا هنا قعدى بس شوويةة وأتصلى عليه أجى أخدك أشطةة
هنا : أشطــةة 

وبعد لما كل واحد راح مكتبه
محمد : بت يا منى
منى : أيووون
محمد : أنا عايزة أروح أفاتح أحمد فى الموضووع أيه رأيك
منى وهى مبينه أنها مش فهمى حاجة : أى موضووع ده !!
محمد : هيكــون يعنى موضوووع أيه 
منى : ياا شيخ بهزر معــاك لو عاوزنا نرووح دلوقتى معنديش ماانع
محمد : طيب يلاااا 
منى : أنت ما صدقـــت شووف أحنا نحدد معاد تيجى تزورنا فى البيت وبعدين تفتح الموضوع مرة واحدة وقدام الكل أيه رأيك ؟؟
محمد : تمــام أووى أجى أنهااردة
منى : لا مش هينفع هنا هتبقى فى حفلة خليهاا بكرة أتفقنــا 
محمد : أتفقنـــاااا

هبةة : يااا فتحيـــــةة العيــال أزاى مشاافووش الهدومـ ؟؟
فتحية : أقوولك ومتزعليش
هبة : أيووة خشى عليه بالتقــيل
فتحية : هما قالولى طلعيلى هدومـ كذا وأكويهم فأنا عملت الى قالوه والا هيشكــوا فى الموضووع 
هبة : ما أناا عايزاهم يشكوا أنتى رفعتيلى ضغطى ياا شيخة حرام عليكى لو قالولك تانى أكويلى حاجة أعملى نفسك مش ساامعه حاجة هتعملى نفســــك أيه
فتحية : مش ســـامعةة حاجة 



بقلم ندى مجدي

عن الكاتب

01

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

حاجات تهمك